donderdag 6 april 2017

donderdag 6 april

Woensdagavond. Na een vermoeiende dag wandelen, kwamen we dolgelukkig aan bij de bus. De rit naar Orvieto duurde ongeveer twee uur en daarom besloten de leerkrachten om een filmpje op te zetten. We keken naar de film ‘Angels and Demons’, een film die zich afspeelt in Rome. Je hoorde dan ook vaak: “Hey, daar zijn we geweest!”. De vermoeidheid begon echter door te wegen en we vielen al snel in slaap. Toen we arriveerden bij het hotel, had Tim geen beter idee dan het liedje ‘Wakker worden’ op te zetten om ons wakker te schudden. De kussens vlogen daarna allemaal in zijn richting, omdat de meesten daar niet mee opgezet waren. Daarbovenop moesten de jongens van bus 3 ook in een ander hotel gaan slapen omdat er niet genoeg plaats was voor iedereen. Heel leuk vonden we dat niet, maar het goede nieuws dat we de volgende ochtend tot 9 uur mochten slapen, maakte dat snel goed!

De sportievelingen onder ons mochten ’s morgens met Tim mee gaan joggen. Nog voor het ontbijt hadden ze al 4 kilometer in de benen. Na het ontbijt reden we naar het mooie stadje Orvieto. Orvieto is gelegen op een heuvel en je hebt er een prachtig uitzicht over de omliggende wijndomeinen en de natuur. Ook de Dom van Orvieto is een prachtexemplaar. Niet te geloven dat in zo’n klein stadje, zo’n gigantisch prachtig bouwwerk kan staan. We kregen ’s middags ook weer wat vrije tijd om wat rond te wandelen in het stadje, de wekelijkse markt te bezoeken en de plaatselijke specialiteit uit te proberen: everzwijnvlees op een broodje. Na de lunchpauze maakte we nog een hele leuke groepsfoto, waarbij we allemaal samen de letters SAB vormden. Hiermee hopen we MNM nog eens te kunnen bewijzen wat voor een straffe school wij wel niet zijn.

In de namiddag stond het bezoek aan het wijndomein op het programma. Een moment waar vele leerlingen al langer naar uitkeken. We kregen eerst een korte uitleg over het wijndomein en mochten dan ook allemaal een kijkje nemen in de eeuwenoude wijnkelder, waar vele en oude flessen wijn werden bewaard. Daarna begon de pret echt: we mochten vijf wijntjes proeven. Eerst kregen we twee witte wijntjes voorgeschoteld, daarna twee rode en we sloten af met een zoete dessertwijn. Daarbij werden ook telkens wat bijpassende hapjes voorzien. Het weer was ondertussen omgeslagen, maar dat kon de pret niet bederven. Iedereen genoot met volle teugen van de lekkere wijntjes, de hapjes en de gezelligheid. Als aandenken kochten velen enkele flesjes wijn om thuis nog eens te kunnen nagenieten van deze prachtige reis.